Praca możliwa do wykonania :
- dziecko 3 letnie - hmmm... duuuży format (A4) ODPADA !!! Może to być zajączek na kartce formatu A5, ale trzeba maluchowi pomagać. Pamiętaj, że dziecko w tym wieku szybko się nudzi, zatem pracę nad zającem rozłóżcie przynajmniej na 2-3 dni. Każde dziecko interesuje co innego, zatem jedno trzeba będzie mocno zachęcać do dokończenia...inne, jak tylko zobaczy nożyczki i klej szybko usiądzie do pracy :)
- dziecko 4 letnie - duuuży format może być, ale tak samo jak u dzieci 3letnich pracę trzeba rozłożyć na etapy. Dziecko w tym wieku skupia się na dłużej, ale szybko się zniechęca, gdy nie widzi efektów swojej pracy, zatem i w tym przypadku pomoc będzie mile widziana :) Natomiast dla dzieci, które niechętnie przyjmują od nas pomoc (uczą się i lubią być samodzielne) polecam format A5
- 5 latek powinien już być na tyle samodzielny, iż będzie potrzebował niewielkiej pomocy przy obsłudze nożyczek ... no i oczywiście wsparcia moralnego w postaci pochwały! PAMIĘTAJ! Jeżeli twoje dziecko jest niecierpliwe lub jeszcze słabo rozwinięte manualnie i plastycznie, bowiem dopiero startuje w świecie "sztuki" wybieraj mniejsze obszary do wypełnienia. Zatem w tym wypadku dobry będzie format A5.
- 6 latek powinien już być całkowicie samodzielny. Ale mimo to nie zostawiajmy go samego z nożyczkami, bowiem jest to wiek eksperymentowania!!! Poza tym nic tak nie cieszy jak zabawa i praca z rodzicem lub w jego towarzystwie. Zatem bądź biernym obserwatorem, poddawaj pomysły na to jak dziecko może sobie ulepszyć pracę i chwal, chwal...chwal!
Dziergającym mamom pomysł ten powinien przypaść do gustu. Do wykonania zajączka potrzebna jest bowiem włóczka, jakkolwiek mogą to być jej resztki. Zatem przygotuj:
Do prac plastycznych, w których trzeba przykleić
różne materiały o wątpliwej reakcji na zwykły
klej biurowy polecam klej MAGIC.
(o tym cudownym kleju poczytasz na stronie MATERIAŁY PLASTYCZNE)
- zachować porządek podczas wykonywania pracy
- estetycznie wykonywać pracę
- panować nad swoją pracą tak , aby czynności nie były chaotyczne (dzięki temu szybko będą widoczne efekty pracy, a dziecko chętniej będzie dążyć do jej ukończenia)
- samodzielności
- dobierania barw
- wypełniania całego konturu
- posugiwania się nożyczkami i klejem
- doceniania własnej pracy (budowanie poczucia własnej wartości) przy tej okazji wspomnę, iż dobrze by było założyć kącik plastyczny (o ile jeszcze go nie macie) To może być półka, na której dziecko położy teczkę z pracami oraz wyeksponuje swoje prace przestrzenne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz